Jan 24, 2008

My hobby

Recently,My hobby is baking breads.

                

























































① custard cream bred
② chocolate and walnut bread
③ purple sweet potato
④ chocolate and banana bread
⑤ chocolate bread
⑥ caramel bread
⑦ animal shaped bread(for my daughter's lunch box)

I baked breads many many times.
And my daughter said to me,
"Mom,I want to eat white bread."
White bread is a cheap bread from supermaket.
What a disappointment!
*****************
最近の私の趣味はパンを焼くことです。
①カスタードクリームパン
②チョコレートとクルミのパン
③紫イモパン
④チョコレートバナナパン
⑤チョコレートパン
⑥キャラメル味パン
⑦動物の形のパン(娘のお弁当用)
たくさんたくさんパンを焼きました。
すると娘が私に言いました。
「ママ、白いパンが食べたい。」
『白いパン』とは、スーパーの安い食パンのことです。
がっかりだよ!
***************
さいきんのわたしのしゅみは、ぱんをやくことです。
① かすたーどくりーむぱん
② ちょこれーととくるみのぱん
③ むらさきいもぱん
④ ちょこれーととばななのぱん
⑤ ちょこれーとぱん
⑥ きゃらめるあじのぱん
⑦ どうぶつのかたちのぱん(むすめのおべんとうよう)
たくさんたくさんぱんをやきました。
するとむすめがわたしにいいました。
「まま、しろいぱんがたべたい」
『しろいぱん』とはすーぱーのやすいしょくぱんのことです。
がっかりだよ!

1 comment:

チエン said...

Wow! The bread looks soooo yummy. I wish I could have a piece ^_^

Happy New Year! Michi-san! (I know it's kind of late) I haven't had a chance to update my blog lately. Right now is tax season in U.S., so as an accountant I have been working like crazy, and I'm also trying to make money as much as possible for my vacation >_<

Oh! I'm so looking forward for my trip to Japan and China.

Take care!