Feb 14, 2007

In Hakata by night

There are many delicious foods in Hakata.
We went out to eat Ramen.
There are many stalls by the riverside.
Many people lined the Ramen stands.
We waited for 20 minutes.

*************
博多はおいしいものがたくさんあります。
はかた

川の側にたくさんの屋台が出ます。
かわ そば

多くの人がラーメンの屋台に並んでいました。
おおく ひと          なら
私たちは20分待ちました。
わたし         ま



There were many chairs and tables on the street.
通りにもたくさんのイスとテーブルがありました。
       とお            いす  てーぶる   



Ramen

ラーメン

らーめん


There was "Oden Stew"

One dish has theree ingreients.

It's ¥500.

It's looks delicious.

My faviorite oden ingredients are egg,white radish,beef.

*************

『おでん』もありました。
一皿3つの具で500円です。
ひとさら    ぐ     えん
おいしそうー。
私のお気に入りのおでんの具は、たまご、大根、すじ肉です。
わたし   き い            ぐ         だいこん    にく

1 comment:

チエン said...

I guess it was warm in Hakata, since many people ate along the riverbank.

Today is Sunnday, but it seems that it snowed last night here. It is going to be water everywhere on Monday. Oh, I don't like winter that much.

I like the first picture. It is beautiful, especially with its inverted reflection in the water. Isn't the night scene with tons of different lights beautiful?