Mar 6, 2008

Randosel



My daughter has to use a Randosel when she enters elementary school.When I was a elementary student the color of Randosels were only black and red.


But now the color of Randosele are many colors,for example,Orange,Skyblue,Pink...My daughter has chosen red.Her character is strange,but her bag is normal.


*************************


娘は、小学校に入るとランドセルを使わなければなりません。


私が小学生の頃は、ランドセルの色は黒と赤だけでした。


けれども今はランドセルの色はたくさんあります。例えば、オレンジ、スカイブルー、ピンク、、、。


娘は、赤を選びました。


彼女の性格は変わってるけど、カバンは普通です。


********************


むすめは、しょうがっこうにはいるとらんどせるをつかわなければなりません。


わたしがしょうがくせいのころは、らんどせるのいろはくろとあかだけでした。


けれどもいまはらんどせるのいろはたくさんあります。たとえば、おれんじ、すかいぶるー、ぴんく、、、、。


むすめはあかをえらびました。


かのじょのせいかくはかわってるけど、かばんはふつうです。





No comments: