Mar 8, 2007

The doll festival

Familes with daughter celeblate March 3 by displaying hina doolls on stepped shelves to express their wish for their daughters' good health and growth.
These are my daughter hina dolls.
Her grandparents presented it to her for her first doll festival.
We invited my daughter's to a doll's festival party.
We had a blast.






***********
女の子のいる家庭では3月3日のその子の健康と成長を願い雛人形を飾ります。
この雛人形は私の娘のものです。
祖父母が彼女の初めてのひな祭りの時に贈ってくれました。
私達は彼女のお友達をひな祭りパーティーに招待しました。
とっても楽しかったです。

***********
おんなのこのいるかていでは、さんがつみっかのそのこのけんこうとせいちょうをねがいひなにんぎょうをおくります。
このひなにんぎょうはわたしのむすめのものです。
そふぼがかのじょのはじめてのひなまつりのときにおくってくれました。
わたしたちはかのじょのおともだちをひなまつりぱーてぃーにしょうたいしました。
とってもたのしかったです。

2 comments:

チエン said...

My god! They are so pretty, especially their dresses. I bet that it takes a lot of time to make those beautifull dresses.

However, I have a couple of questions. So where are Michi-san's hina dolls? at your home or your parents' home?

And do you have a special place to put all the dolls in the house? or you can just place them anywhere you like?

michi said...

Hi チェンsan.
My hina dolls are in the attic of my parents' home.
There're 7 stairs to display the dolls.
So It's a little too big for our apartment.
Usually, we display in a Japanese tatami-floor room but we don't have one at our apartment.
So We display it in the living room.
I added an extra picture of the dolls,so please check it out in my blog.